Samochód został zbudowany na platformie MQB stworzonej przez VW, wymiary nadwozia to 4,36 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,6 m wysokości do tego rozstaw osi wyniósł 2,64 m. Bagażnik posiada zależnie od napędu 510 lub 485 litrów, w wersji napędu na tylne koła samochód posiada większą pojemność a w wersji 4x4 zagospodarowano trochę mniej miejsca na bagażnik.
Producent zapewnia, że auto znajdzie się w Polskich salonach sprzedaży we wrześniu 2016 roku. Ma on być dostępny z niemałą paletą silnikową, ma ich być aż 10. Dostępnych ma być 5 silników benzynowych oraz 5 wysokoprężnych. Najsłabsza wersja 1.0 TSI generuje 115 KM a najmocniejsza 2.0 TDI o mocy 190 KM współpracującą z dwusprzęgłową 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. Wariant benzynowy 1.4 z mocą 150 KM ma być dostępny z technologią dezaktywowania części cylindrów. Klienci będą mogli zdecydować się na standardową 6-biegową ręczną skrzynie biegów, a w mocniejszych wersjach opcjonalnie na wspomnianą wcześnie 7-biegową skrzynię DSG.
Dodatkowo w Atece ma znaleźć się wiele udogodnień a są to między innymi elektryczne i bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika wraz z systemem KESSY (bezkuczykowy system obsługi samochodu), funkcja Driving Experience dopasowująca zachowanie samochodu na drodze do stylu jazdy kierowcy, system monitorowania martwego pola wraz z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Auto wyposażone jest również w system asystenta parkowania czy asystent pasa ruchu. Ciekawą zastosowaną już opcją jest system kamer 360 stopni, taki obraz uzyskamy dzięki przechwytywaniu obrazu z boków pojazdu oraz z góry, system multimedialny jest bardziej rozbudowany w porównaniu z pozostałymi modelami Seata, w środku znajduje się również 7 poduszek powietrznych, tempomat, system rozpoznawania zmęczenia oraz system kontroli odstępu od poprzedzającego samochodu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania a konwencjonalny drążek hamulca ręcznego został zastąpiony przyciskiem.
Ceny podstawowej wersji REFFERENCE z najsłabszym dostępnym silnikiem (1.0 TSI 115 KM) zaczynają się od 77 100 zł, bardziej rozbudowane wersje czyli STYLE cenowo zaczynają się od 90 400 zł i najbardziej rozbudowana wersja (XCELLENCE) zaczyna się od 106 800 zł a najdroższa
Taki SUV na pewno będzie ciekawą alternatywą dla Japończyków. Nie mogę się doczekać, żeby go zobaczyć na żywo.
OdpowiedzUsuńRównież jestem ciekawy, jak to będzie z tym SUV-em. Wydaje się być ciekawą alternatywą w ogóle, nie tylko dla Japończyków. Poczekamy do września i zobaczymy :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!