Amarok jest pierwszym pick-up'em od wielu lat w gamie niemieckiego koncernu Volkswagen. Dostępny jest on w dwóch rodzajach kabin, krótkiej dwudrzwiowej oraz długiej czterodrzwiowej gdzie w Polsce występuje tylko ten drugi typ a poza posiada on największą kabinę w tej klasie samochodów na europejskim rynku. VW Amarok produkowany jest w Argentynie, ponad pięciometrowe auto posiada całkiem nową stylistykę, nadwozie wygląda bardzo masywnie.
Samochód występuje z trzema rodzajami napędu, pierwszy to napęd na przednie koła,dwa następne to napęd na 4 koła w dwóch wersjach. Pierwsza odmiana napędu 4x4 to stały napęd działający przez mechanizm różnicowy Torsen, druga z nich jest polecana dla miłośników off-roadu, posiada ona reduktor oraz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, posiada sprzęgło Haldex, który dołącza napęd przednich kół w trybie automatycznym lub ręcznym.
Do Amaroka w europie dostępne są w sumie 4 różne wersje silnikowe, wszystkie z nich są wysokoprężne w czterech wariantach mocy a są to po kolei wersje 2.0 TDI 122 KM, 2.0 TDI 140 KM, dwie następne wersje posiadają podwójne doładowanie na co wskazuje sama nazwa, 2.0 BiTDI 163 KM, 2.0 BiTDI 180 KM, niezależnie od wcześnie wybranej wersji kabinowej dostępne są właśnie te silniki. Samochód dostępny jest z 8-biegową skrzynią automatyczną, opcjonalnie można zamienić tę skrzynię na manualną 6-biegową.
Skrzyni ładunkowa, którą posiada Amarok również jest największa w swojej klasie aut (długość 1555 mm, szerokość 1620 mm, czli 2,52 m kw.) Do zabezpieczenia ładunku podczas jazdy mamy 4 zaczepy w narożnikach. Samochód można nawet nazwać wołem, jest on bowiem w stanie holować przyczepę o dmc. 2,8 tony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz