Fiat 500 II generacji jest aktualnie najmniejszym produkowanym samochodem przez włoski koncern Fiat, a więc znajduję się on w segmencie A czyli do segmentu najmniejszych aut. Drugą generację Fiata 500 zaczęto produkować w 2007 roku i widać w nim pewne części pozostałości po swoim legendarnym poprzedniku z I generacji, dzięki której Włochy zostały zmotoryzowane.
Nadwozie nowszej generacji jest wykonane w stylu starszego modelu choć jest ono znacznie większe. Taką samą stylistykę zauważymy we wnętrzu samochodu gdzie również można znaleźć takie nawiązania jak na przykład w desce rozdzielczej ciągnie się element pokryty lakierem w tym samym kolorze co karoseria przez całą szerokość deski.
Mimo tak małego rozmiaru miejsca w środku jest sporo ale raczej tylko na przednich siedzeniach, pasażerowie jadący z tyłu będą mieli niewiele miejsca na nogi, szczególnie przy mocno wysuniętych do tyłu przednich fotelach.
Najsłabsza jednostka napędowa posiada pojemność 0,9 l mająca 2 cylindry generujący 85 KM o maksymalnym momencie obrotowy wynoszącym 145 Nm, osiągi te samochód zawdzięcza dzięki systemowi bezstopniowego sterowania układem rozrządu TwinAir oraz turbosprężarki. Dzięki temu auto jest w stanie jechać maksymalnie 173 km/h przy średnim zużyciu plaiwa wynoszącym 4,1 litra na 100 km. Oszczędniejszym motorem jest silnik Diesla o pojemności skokowej 1,3 l z turbodoładowaniem w dwóch wariantach. Słabsza wersja ma 75 KM i 145 Nm momentu obrotowego, druga silniejsza generuje moc 95 KM i 200 Nm momentu obrotowego. Przy silniku zasilanym olejem napędowym silnik pracuje bardzo głośno.Największą moc posiada silnik 1,4 l nazwany 1,4 T-Jet wraz z turbosprężarką, w najsłabszej wersji silnik ma 135 KM a w najmocniejszej (Tributo Ferrari) 180 KM gdzie samochód jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 225 km/h.
Silniki w Fiacie 500 spalają naprawdę niewielkie ilości paliwa, w szczególności jeśli jest to silnik Diesla, całkiem dobre jak an tak mały samochód wyposażenie. Problematyczna jest wspomniana wcześniej głośna praca silników, poza tym bagażnik ma małą pojemność a ceny odmian Fiata są spore. Poza tym od razu widać, że jest to samochód przeznaczony głównie do miasta, mały, dynamiczny, mało spalający po prostu idealnie dopasowany do miasta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz