wtorek, 12 kwietnia 2016

Mzada CX-3 kompaktowy crossover SUV

Jak na SUV'a Mazda CX-3 nie jest za wielka co prawda należy on do Segmentu I choć patrząc właśnie na jej rozmiar można stwierdzić, że bliżej jej do Segmentu B. Jest ona aktualnie najmniejszym samochodem w gamie sportowo-użytkowych SUV'ów, została ona zbudowana na zmodyfikowanej płycie podłogowej Mazda Skyactiv Platform, zastosowanej między innymi w CX-5. Co do wyglądu to model ten kontynuuje stylizację obraną przez Mazdę zwaną Kodo. Wygląd samochodu jest bardzo dynamiczny, wręcz można uznać, go za sportowy do tego dochodzi nie mała moc jednostki napędowej oraz twarde zawieszenie.


Segment SUV'ów rośnie w siłę na całym świecie, dzięki czemu ciągle pojawiają się nowe samochody z tego segmentu. W czasie gdy dopiero co wychodziły nowe modele, CX-3 została wypuszczona po takich premierach jak Nissana Juke czy Opel Mokka, Mazda skorzystała z opinii, które spływały na te modele i dzięki temu firma zareagowała na krytyczne uwagi i odpowiednio przyszykowała swój produkt.


Poprzez swoje rozmiary auto nie posiada zbyt wiele przestrzeni na tylnej kanapie, jednak siedząc z przodu nie sposób odczuć takiego dyskomfortu. Własnie przez rozmiar jest często nazywany autem dla dwóch osób z tyłu na jakieś drobiazgi lub dla małych japończyków :) Wyższe osoby będą miały kłopot z miejscem na głowę ponieważ dach CX-3 jest po prostu niski, ale coś za coś dzięki temu wygląda dynamiczniej. We wnętrzu nie ma zbyt wielu opcji, deska rozdzielcza wygląda trochę ubogo, projektanci zredukowali elementy obsługi do minimum. Za to część plastikowego kokpitu została obszyta skórą. Główny zegar na desce to obrotomierz, prędkość wyświetlana jest cyfrowo w prawym dolnym rogu, dodatkową opcją jest dokupienie wyświetlacza, który pokazuje informacje na przedniej szybie czyli tak zwany head-up display.Standardowo na desce znajduje się 7 calowy ekran, którego możemy obsługiwać również za pomocą pokrętła kontrolera umieszczonym na środkowym tunelu.


Silnik Skyactiv który posiada wysoki stopień sprężania, między innymi silnik z tą samą technologią zaprojektowanego przez Mazdę został zastosowany również w Mazdzie 6, silnik ten charakteryzuje się niskim zużyciem spalania gdzie producent podaje informacje, że samochód powinien zużywać 6,4 l paliwa na 100 km ci którzy mieli okazje przejechać się Mazdą 6 wiedzą, że coś w tym jest :)

Jego prędkość maksymalna wynosi 200 km/h do setki przyśpiesza w 8,7 sekund. Kosztuje on około 77 000 złotych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz