środa, 4 maja 2016

Kia Sportage IV - uniwersalny SUV

Sportage IV generacji jest aktualnie najświeższym modelem Sportage gdzie już o wiele bardziej przypomina charakterystyką i wyglądem SUV'a. Nowa Kia jest o wiele lepiej wystylizowana, większa i lepiej wykończona. Otrzymała śmiały i wyrazisty design, dzięki, któremu zmniejszono współczynnik oporu powietrza, nadkola są wyraźnie zaznaczone a jej przednie światła LED nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy. Do tego samochód posiada napęd 4WD i jest pierwszym samochodem Kia Motors z takim napędem.


Auto zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co co nowy Hyundai Tuscon, wnętrze zostało wykończone z lepszych materiałów niż dotąd, choć ilość przycisków umieszczonych na środkowym tunelu może na początku przytłaczać wielu kierowców, którzy znajdą się za kierownicą. Pojemność bagażnika nie jest mała bo wynosi 491 litrów, gdy doliczymy do tego ukryty zestaw naprawczy otrzymamy po podsumowaniu 503 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy wynik 1492 litrów także nie jest źle. 


Zastosowany tutaj napęd 4WD charakteryzuje się stałym podziałem momentu obrotowego między osiami. Dostępne są 2 silniki benzynowe, jeden z nich jest silnikiem wolnossącym o pojemności 1591 ccm. 1.6 GDI generujący moc 132 KM dostępna również w wersji z turbosprężarką 1.6 T-GDI generuje 177 KM. Drugą wersja to silnik 1.7 CRDi/115 KM oraz 2.0 CRDi, który dostępny jest w dwóch wersjach mocy, którą generuje a jest to 136 i 185 KM. Wszystkie silniki współpracują z 6-biegową skrzynią manualną, możemy również doinwestować w skrzynię automatyczną ale jej koszt jej zakupu wynosi 5 500 złotych.


Sama podstawowa wersja Sportage'a jest całkiem bogata między innymi posiada on tempomat, elektrycznie sterowane lusterka z wmontowanymi kierunkowskazami LED, manualną klimatyzację wraz z nawiewami na tylne siedzenia. Bogatsza wersja L zawiera takie sprzęty jak dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ostrzeganie przed niechcianą zmianą pasa ruchu Kia Lane Assist, zestaw głośno mówiący, łączność bluetooth i 7 calowy ekran z kamerką cofania. Najbogatszą wersją jest odmiana XL przy koszcie około 142 tysięcy złotych, z wmontowaną skrzynią automatyczną, reflektorami bio-ksenonowymi, elektryczną regulacją przednich foteli i parę innych bajerów zachęcających do kupna najbogatszej wersji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz