Jest to pierwszy od wielu lat sportowe coupe samochód w ofercie Toyoty. Koncepcja samochodu powstała jako wspólne dzieło Toyoty i Subaru, jego pierwowzorem był prototyp FT-86 Concept. W USA samochód znany jest pod nazwą Scion FR-S, bliźniaczym modelem Toyoty GT 86 jest Subaru BRZ.
Produkcja modelu GT 86 wystartowała w 2012 roku, a więc minęło aż 6 lat odkąd Toyota wypuszczała ostatni sportowy wóz, którym była Toyot Celica 7-generacji. Do zaprojektowania sportowego samochodu Toyota i Subaru powołało specjalny zespół "Team 86" przy, którym koncern Toyoty miał o wiele większy udział przy projekcie, odpowiadał za przygotowanie projektu koncepcji, stylistyki i projektu technicznego. Subaru nadzorowało wykorzystanie technologii obu firm, które miały być wykorzystane w samochodzie. Za serce samochodu odpowiada firma Subaru jednak silnik ten został wzbogacony przez Toyotę technologią wtrysku D-4S i 6 biegową skrzynię biegów. Te same silniki zostały zastosowane w wspomnianych już wcześniej dwóch modelach. Wyposażenie i finalne dostrojenie zostały już dopracowywane oddzielnie.
Na przedniej masce wyraźnie zaznaczają się biksenonowe zachodzące na zderzak lampy, z dodatkowymi LED-owymi paskami. W samym centrum znajduje się wielki wlot powietrza a po jego bokach małe światła przeciwmgłowe. Samo auto jest opływowe, jego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,27. Aerodynamika nie jest zaburzona ponieważ na karoserii nie znajdują się ostre cięcia oprócz tych na drzwiach, pod liniami szyb oraz delikatne cięcia w nadkolach. Za dopłatą można dobrać dodatkowy pakiet aerodynamiczny, dzięki, któremu poprawimy docisk nadwozia do podłoża oraz trochę zmieniony design samochodu. W skład pakietu wchodzą nakładki zderzaków, progi oraz duży spoiler do zamontowania na tylnej klapie, przypominający te stosowane w Suprach czy Celicach VII.
Pod maską znajduje się wolnossący 2-litrowy boxer o dokładnej pojemności skokowej 1998 cm3. Ten wysokoobrotowy benzynowy silnik jest w stanie osiągnąć prędkość obrotową do 7400 obr./min, do tego ogranicznik obrotów działa delikatnie bez gwałtownego odcięcia. Jednostka napędowa generuje moc 200 Koni Mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 204 Nm, łatwo więc wywnioskować, że oba koncerny współpracując stworzyły silnik, z którego 1 litr pojemności skokowej = 100 KM bez użycia turbodoładowania.
Do silnika dochodzi 6-biegów skrzynia biegów, wyróżnia się ona spośród innych łatwością zmiany biegów przy małych skokach lewarka. Za dopłatą 7 000 zł można nabyć skrzynię automatyczną, gdzie czas przełączenia biegów to 0,2 sekundy, skrzynia może pracować w trzech trybach: ręcznym, sportowym i automatycznym. Wygenerowana moc przekazywana jest na tylne koła przy pomocy mechanizmu różnicowego LSD o ograniczonym uślizgu. Dzieki zastosowaniu tego napędu udało się jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości pojazdu.
Bardzo dobry artykuł! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na swoją strone :)
OdpowiedzUsuńŚwietny artykuł. Auta równie interesujące. Toyota to jedna z moich ulubionych marek.
OdpowiedzUsuń