wtorek, 15 marca 2016

Subaru Impreza - Samochód na rajdy WRX STI

Model ten należy do segmentu C czyli niższej klasy średniej, produkcja pierwszej generacji tego wozu rozpoczęła się w 1992 roku a w europie od roku 1994. Modele II generacji ruszyły z produkcją w 2000 roku a obecnie dostępna jest już jego III generacja. Samochód stał się sławny głównie dzięki swoim osiągom, przez co można powiedzieć, że pasuje do niego nazwa impreza ponieważ wywodzi się ona z włoskiego słowa "impresa" oznaczająca "osiągniecie". Co do wspomnianych osiągnięć Impreza zyskała tytuł kultowego po osiągach na Rajdowych Mistrzostwach Świata, po czym samochód został wielokrotnie nagradzany, jedna z gazet okrzyknęła go nawet samochodem 2000 roku.




Według mnie sportowe osiągi Imprezy nadały by się dla osób chcących doznać prawdziwej sportowej jazdy i nauczyć się jej, przy właśnie takiej chęci nabycia sportowych umiejętności prowadzenia samochodu najlepiej nadają się Subaru Imprezy pierwszej generacji, z prostego powodu są na tyle mocne, że można się nimi dostatecznie rozpędzić jak dla początkujących oraz nie są tak nafaszerowane elektroniką, wozy te posiadają świetne właściwości jezdne. Po opanowaniu takiego wozu, każdy inny do którego się wsiądzie będzie już łatwiejszy w prowadzeniu. Przy chęci zakupu takiego samochodu warto udać się na stację diagnostyczną by nie nabyć wadliwego egzemplarzu, naprawdę warto a pisałem o tym tutaj.



Subaru Impreza posiada sporawą game jednostek samochodowych od pojemności 1.5 l (101 KM) do 2.5 l (300 KM). Każda z wersji wyposażona została w stały napęd na cztery koła nazwanym przez Subaru Symmetrical AWD. Samo auto nie posiada sporo wad, lecz niestety awarie w każdym aucie nastąpią, na szczęście jest ich stosunkowo mało i zwykle nie są bardzo poważne. Jest to jednak rasowy wóz z charakterem i niestety koszty utrzymania nie są małe. W najmocniejszych odmianach często pojawiają się problemy z przednimi amortyzatorami, po przejechaniu większej ilości kilometrów, możemy słyszeć nieprzyjemne stukanie. Na tą awarię trzeba przeznaczyć aż 4 000 zł i nie ma opcji na znalezienie tańszych zamienników bo takowe nie istnieją. Kolejnym słabym punktem są uszkodzenia sprzęgieł wiskotycznych tutaj koszt wynosi 2 500 zł. Należy pamiętać, że po szybkiej jeździe należ dać turbinie dać zejść na niższe obroty, wielu użytkowniku zapomina bądź też nie wie o takiej konieczności, potem możemy dopiero wyłączyć silnik, niektóre egzemplarze Imprezy zużywają sporo oleju. Elektronika działa raczej bez zarzutu z wyjątkiem alternatora, który raz na jakiś czas się zepsuje reszta raczej bez zarzutu.

2 komentarze:

  1. Mam wrażenie, że jakoś tak za mało agresywności jest w tej Imprezie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sam początek jeśli chce się spróbować mocniejszej jazdy jest to naprawdę dobry samochód, mimo wszystko, żeby go okiełznać trzeba się trochę na nim wyuczyć nowych umiejętności. Później można wsiąść do czegoś bardziej agresywnego :) Tak osobiście uważam :))

      Usuń