środa, 25 maja 2016

Jaguar XF luksusowy sedan

Jeaguar Xf jest pierwszym modelem wypuszczonym na rynek odkąd Tata Motors przejęło markę Jaguar, model produkowany od 2008 roku, w którym otrzymał również nagrodę "samochodu roku" jest następcą Jaguara S-Type. Dostępny jest on również w wersji kombi, jest on drugim modelem marki Jaguar dostępnym w tej wersji oraz oczywiście w wersji sedan, aktualnie dostępna jest także jego II generacja, która wyszła na rynek w 2015 roku.


Z zewnątrz wygląda luksusowo, w sumie należy on nawet do wyższej klasy średniej czyli do segmentu E a pozycjonowany jest w grupie premium lecz w czasie jego eksploatacji wychodzą na wierzch jego minusy, z doświadczenia właściciele Jaguarów wiedzą, że posiadanie samochodu brytyjskiej marki może być dość ryzykowna. Ostatnie modele niestety nie należą do najmniej psujących się, oprócz częstych wizyt na stacjach paliwowych, trzeba się nie rzadko udawać do mechaników. Jednak z przeprowadzanych statystyk awaryjności po przejęciu marki wraca ona na dobrą drogę.


Wnętrze samochodu zostało wykonane po prostu elegancko, nie jest przepchany bajerami w niezbyt dobrym stylu tak jak znaczna większość samochodów w tym segmencie co jest miła odmianą. Materiały znajdujące się we wnętrzu są wysokiej jakości. Kokpit wykończono eleganckim drewnem, mięsistą skórą i aluminium, kierownica jest dokładnie taka sama jak w modelu XK, znajdują się na niej różne przyciski do sterowania funkcjami samochodu m.in. system audio. Całkiem fajnym rozwiązaniem jest pokrętło do wyboru trybu skrzyni biegów, kiedy silnik jest wyłączony pokrętło ukryte jest pod konsolą, gdy silnik zacznie pracować pokrętło wysunie się nad aluminiową powierzchnie. Podobnie działają nawiewy, które odsłaniają się po odpaleniu samochodu.

Jaguar XFR
Można powiedzieć, że wyposażenie jest na prawdę bardzo bogate, fotele, bardzo wygodne idealnie nadające się do dłuższych podróży, regulowane są w przynajmniej 8 kierunkach a w najlepszej dostępnej wersji - XFR aż w 18 kierunkach w przypadku kierowcy, u pasażera jest to 14 kierunków dodatkowo fotele te są podgrzewane oraz wentylowane. Do dyspozycji mamy 7-calowy ekran dotykowy, obsługujący telewizję, nawigację, system audio oraz inne funkcje auta. Brzmi to całkiem nieźle lecz właściciele mają zastrzeżenia głównie do szybkości działania systemu i dokładności map jednak przy przeprowadzonym liftingu jego działanie zostało poprawione.


Gama silnikowa jest całkiem spora, każdy silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 8-stopniową lub skrzynią manualną 6-biegową. Najsłabszy motor diesla generuje moc 163 KM przy pojemności skokowej 2.0 i4 najmocniejszy diesel 3.0 V6 generuje moc 300 KM. Najsłabsza benzyna 2.0 GTDI ma moc 240 KM, jego najmocniejsza wersja generuje 380 KM 3.0 V6.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz