Starsze Suzuki Baleno przedstawiało kiedyś klasę kompaktowych samochodów, które w późniejszym czasie zastąpiła Liana. Tym razem na rynek wychodzi ponownie model Baleno ale teraz będzie on typowym miejskim modelem.
Baleno jest przestronny, a zawdzięcza to poprzez zastosowanie totalnie nowej płyty podłogowej, dużemu rozstawowi osi i dobrej lokalizacji silnika i podzespołów w efekcie czego samochód otrzymał sporo miejsca w kabinie i duży bagażnik. Bagażnik posiada pojemność 355 l więc jest to naprawdę imponujący wynik, który zakrawa na poziom aut z segmentu C. Pojemność taką uzyskano dzięki głębokości bagażnika, lecz dodano do niego jeszcze półkę, którą możemy zastosować gdy jej potrzebujemy. Miejsca na nogi oraz głowę jest naprawdę sporo nawet dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. O ile nie ma tu zastrzeżeń do dostępnego miejsca to narzekać można na jakość zastosowanych materiałów choć zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz samochód wygląda nowocześnie.
Sam projekt nadwozia jest nowoczesny, lusterka boczne zostały zamontowane do górnej części drzwi a nie jak zawsze w narożniku bocznych szyb, przednia chromowana listwa, która zachodzi na sam reflektory robiąc fajne wrażenie, dobrze prezentują się również tylne lampy a w przednich znajdują się wyróżniające się kształtem diodowe światła. W centrum deski umieszczona została środkowa konsola, która w bogatszej wersji posiada również ekran dotykowy wraz z nawigacją. Pod konsolą znajduje się panel sterowania klimatyzacją.
Między zegarami znajduje się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, z którego odczytamy pełno informacji, między innymi będą to informację o aktualnej wartości mocy, momentu obrotowego, siłę nacisku na gaz i hamulec oraz wskaźnik przeciążeń dodatkowo w wersji hybrydowej pojawi się informacja o przepływie energii i poziomie naładowania akumulatora.
Suzuki przewiduje dwie jednostki napędowe do nowego modelu Baleno, które mają być benzynowe. Pierwsza i zarazem słabsza wersja posiadać będzie moc 90 Koni Mechanicznych przy pojemności 1,2 litra posiadający cztery cylindry. W przyszłości silnik ten ma zostać wykorzystany do napędu hybrydowego jak zapewnia producent, a za tymi zapewnieniami możemy spodziewać się pierwszej hybrydy w historii Suzuki. Motor ma spalać średnio 3,9l/100 km. Zawieszenie samochodu nie za dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności, jest to jedna z zeczy, która wymga dopracowania dodatkowo producent przewiduje sporo systemów asystujących jak np. aktywny tempomat, system unikania kolizji. Cena samochodu nie jest nam jeszcze znana.
Samochód prezentuje się bardzo ciekawie, chociaż na pewno ogromnym minusem będzie to tłumienie nierówności. Chociaż gdyby to dopracowali, to myślę, że Suzuki zyskałoby jeszcze więcej fanów w Europie. ;)
OdpowiedzUsuń