piątek, 29 kwietnia 2016

Totalnie nowe Volvo XC90 zaprojektowane od podstaw

Istnieją dwie generacje Volvo XC90, pierszą generację zaczęto produkować w 2002 roku i jest produkowany do dzisiaj. Dwa lata czyli w 2014 roku na rynek wypuszczona została jego druga generacja, której sam projekt kosztował aż 11 mld dolarów. . Model II generacji jest średniej wielkości SUV'em znajdującym się w segmencie I+ i jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli na rynku amerykańskim, starszy model był wielokrotnie nagradzany zdobywając kilka cennych tytułów.


Sama cena zaprojektowania II generacji jest tak wysoka ponieważ samochód został zaprojektowany od podstaw przez inżynierów Volvo. W XC90 znalazły się nowe systemy bezpieczeństwa, zawieszenie, gama silników, auto otrzymało nawet nową płytę podłogową nazwaną SPA, która jest o 12 cm dłuższa oraz 2 cm szersza do swojego poprzednika. Firma Volvo zamierza wykorzystać wydane pieniądze na stworzone nowe podzespoły zastosowane w tym samochodzie, w swoich nowych 7 modelach. A więc nawet gdyby model nie odniósł sukcesu na rynku to ogromna kwota wydana na projekt zostanie wykorzystana, mimo wszystko projekt odniósł sukces i sprzedaż tego modelu będzie rosłą z roku na roku jak przewidują analitycy. Limitowana wersja First Edition, która liczyła dokładnie 1927 sztuk, a liczba ta nawiązuje do roku powstania marki Volvo.


Pomimo prawie 5 metrowej długości samochód nie wygląda ociężale, bagażnik ma pojemność od 310 do 1947 l w zależności od złożenia tylnych siedzeń. Wnętrze wygląda luksusowo i nie jest podobne do żadnego dotychczasowego samochodu z marki Volvo, a do tego jest przestrzenne nawet w wersji 7 osobowej osoby siedzące w trzecim rzędzie, nie mające powyżej 170 cm wzrostu, nie będą miały powodów do narzekania. Przy chęci nabycia modelu 7-osobowego musimy dopłacić kwotę 7300 złotych.


Z powodu nowej płyty podłogowej inżynierowie byli zmuszeni do zaprojektowania nowego zawieszenia, do wyboru mamy dwie opcje. W tańszej wersji XC90 z przodu otrzymała wahacze poprzeczne, a z tyłu znajdziemy poprzeczną sprężynę piórkową. Za dopłatą 11 200 otrzymamy zawieszenie pneumatyczne z układem Four-C, który pozwala na dopasowanie prześwitu do trybu jazdy. W tej wersji po samym odpaleniu silnika samochód automatycznie zmniejszy prześwit o 4 cm po czym sam dokona drobnych korekt nawet podczas jazdy gdzie na przykład przy prędkości 100 km/h prześwit zmniejszy się o 1 cm. Dostępnych jest 5 trybów jazdy związanych z zmianą wysokości zawieszenia a są to tryby: -Comfort, -Eco, -Dynamic, -Off-Road, -Indyvidual.


W kwestii bezpieczeństwa XC90 posiada między innymi 7 poduszek powietrznych w tym poduszka kolanowa kierowcy, Po raz pierwszy zastosowany na świecie system unikania lub łagodzenia skutków zderzeń z innymi samochodami na skrzyżowaniach, kontrola trakcji podczas zakrętu, ostrzeganie o dekoncentracji kierowcy.

Nowa paleta silników wprowadziła sporo obaw klientów zainteresowanych modelem. Jednostka napędowa przekazuje moc na cztery koła (5 generacji Haldex) przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni , która niestety nie raz potrafi poszarpać samochodem, szczególnie przy ruszaniu pod górkę i dynamicznego przyśpieszania, jest to chyba największy minus w aucie o takiej klasie. W porównaniu najsłabszych i najmocniejszych silników generują od 190-408 KM wszystkie o pojemności 2,0 l.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz