Audi TT jest niewielkim sportowym samochodem w nadwoziu coupe nazywany również roadster'em produkowana od 1998 roku, aktualnie produkowana jest już III generacja, samochód znajduje się w segmencie G. Model TT stał się wizerunkiem Audi, gdzie był on wielokrotnie nagradzany, a w 2007 roku zdobył tytuł World Design Car of the Year. Sama nazwa TT wzięła się z wyścigu Tourist Trophy, który przed laty wygrali kierowcy NSU czyli poprzednik Audi.
To tyle na temat samego modelu TT, który jest wstępem do najmocniejszej jej wersji czyli tytułowego Audi TT RS. Taki samochód najlepiej sprawdza się na pustej drodze, gdzie jest w stanie pokonać potwory, które wyszły ze stajni M Gmbh (silniki BMW) czy AMG (Mercedes). TT RS z zewnątrz wygląda bardzo agresywnie, ulepszona wersja TT otrzymała poszerzone nadwozie i pełniejsze nadkola oraz 19 calowe felgi. Silnik kryje w sobie moc 340 KM przy 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego
Pod maską nie znajdziemy pochodnego motora montowanego w seryjnej TT, choć podobnie jak w podstawie jest turbodoładowana. Dokładnie jest to silnik 5-cylindrowy, które na rynku Europejskim nie są zbyt popularne. Do tego dochodzi nam wydźwięk sportowego układu wydechowego, którego można aktywować z pomocą przycisku "S" a znajduje się on przy drążku zmiany biegów przy zakresie od 2700 do 3000 obr./min. przypominający jeden z najlepszych i najbardziej uznanych silników V8. Zastosowany tutaj stały napęd na 4 koła czyli quattro zapewniające pewne przyśpieszenia na suchej bądź mokrej powierzchni przenosi całą moc 340 KM na jezdnie.
Podczas jazdy można poczuć, że samochód jest podsterowny gdzie tylna oś ucieka na zakrętach przy większych prędkościach, zatem nie jest to samochód przeznaczony na kręte tory. Miejsca jest tyle co w typowym coupe z tyłu nie będzie możliwości wygodnej podróży lub raczej w tym przypadku rajdu, a z przodu poczujemy się komfortowo jeśli nie jesteśmy aż tak wysocy i nie przekraczamy 185 cm wzrostu. Dostępny jest również bagażnik o wysokim progu załadunku, wraz z możliwością złożenia tylnych siedzeń.
Z szybkim przyśpieszeniem samochodzik nie ma problemów od 0 do 100 km/h TT-tce zajmuje 4,1 s, przy wykorzystaniu kontroli startu. Patrząc na spalanie samochodu możemy odczuć zaskoczenie, przy tak szybkim samochodzie spalającym około 10 litrów jest na prawdę dobrym wynikiem. Trudno jest tutaj uzyskać wynik w okolicach 18 litrów przy szybkiej jeździe, szybkim przyśpieszaniu dodatkowo jadąc od czasu do czasu slalomem. Patrząc na resztę samochodów z przekładnią S Tronic to właśnie Audi TT RS jest najlepszym wyborem ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz