Mazda 6 Sedan |
Dostępne są 3 różne silniki, SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa dostępne w 2 wersjach 2.0 SKY-G o mocy 145 KM lub 165 KM oraz 2.5 SKY-G o mocy 192KM. Drugi silnik SKYACTIV-D 2.2 charakteryzuje się najniższym na świecie stopniem sprężenie wśród silników wysokoprężnych dostępny w 2 wersjach: 150 KM oraz 175 KM. Ostatnim silnikiem jest SKYACTIV-G 2.0 i SKYACTIV-D 2.2 z sześciobiegową skrzynią biegów dostępna w automacie lub wersji manualnej.Dodatkowo w pierwszym z wymienianych powyżej silników zarówno w wersji 2.0 jak i 2.5 dostępne są 2 tryby jazdy, drugim z nich jest tryb SPORT .
Samochód posiada sporo systemów bezpieczeństwa, jedynym nowym systemem zastosowanym w Mazdzie jest system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu w skrócie nazywana systemem LAS ten system jest rozwinięciem systemu LDWS , który z kolei służy do ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Do zwiększenia bezpieczeństwa system Drive Alert wykrywa znużenie kierowcy czyli oznaki zmęczenia po czym zasugeruje prowadzącemu przerwę na odpoczynek. Następnym nowym systemem nazwanym ALH adaptuje światła diodowe LED oraz wyposażony jest w 4 niezależne źródła światła, zapewniając o wiele lepszą widoczność podczas jazdy nocą, dodatkowo automatycznie przełącza światła drogowe na mijania uwzględniając przy tym sytuacje panująca na drodze.
Kolejny to system wspomagający hamowanie SCBS system polega na czujniku ultra dźwięków, który ma za zadanie wykrywać niebezpieczny odstęp i prędkość zbliżania się poprzedzającego samochodu , przy czym automatycznie rozpocznie hamowanie w razie prawdopodobieństwa kolizji przy prędkości max 30 km/h. Czujnik ultradźwięków zamontowany jest w tylnym zderzaku
Źródło: mazda.pl |
W tylnym zderzaku ten sam czujnik ultradźwiękowy służy dodatkowo dla kolejnego systemu RCTA ostrzegającego przed zbliżającymi się przeszkodami o ruchu poprzecznym. System włącza się po wrzuceniu wstecznego biegu, jeśli więc na przykład cofając RCTA wykryje przeszkodę poinformuje nas o tym przez sygnał dźwiękowy oraz wskaźnikami w lusterkach. System ten znajduje się jednak w wersji Sedan. Najlepiej obrazuje to poniższy obrazek:
Źródło: mazda.pl |
Oraz ostatni z systemów, to monitorowanie martwego pola. Szczególnie przydającego się podczas źle ustawionych lusterkach zewnętrznych.
Źródło: mazda.pl |
Mazda 6 to pierwszy samochód, w którym projektanci mazdy zastosowali system i-ELOOP, jest o tyle ciekawy, że zasila on układy elektryczne wykorzystując energie pozyskaną podczas hamowania, nie jest to jego jedyna cecha, przyczynia się on również do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa, wyświetlacz systemu znajduje się na desce rozdzielczej po prawej stronie, pokazuje on ile energii zostało wygenerowanej podczas hamowania oraz jaki jest poziom zmagazynowanego ładunku.
Podsumowując Mazda 6 naprawdę przyciąga spojrzenia, wygląda bardzo ładnie. Wykończenie wnętrza, jakość materiałów z wysokiej półki. Jednak brakuje tutaj nieco drobnych szczegółów jak brak regulacji u pasażera odcinka lędźwiowego oraz regulacja fotela też u pasażera, trudności w poruszaniu się nim sprawiają manewrowania nim, wielu użytkowników narzeka na wysoką linię okien, słabą widoczność przedniej maski oraz na koszty utrzymania. Jednak jeżdżąc nim cały dzień jest się w stanie wyjść w ogóle nie zmęczonym i mieć mnóstwo radochy z jazdy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz