niedziela, 13 marca 2016

Porsche Macan najlepszy SUV klasy Premium

Porsche Macan jest kompaktowym SUV-em i wyraźnie widać jego sportowe aspiracje, zdradza to chociażby niska i szeroka sportowa sylwetka. Macan jest często mylony z Porsche Cayenne na pierwszy rzut oka od przodu wyglądają identycznie, jesto to jednak jak porównanie słonia z tygrysem, można stwierdzić, że oba samochody mają ze sobą niewiele wspólengo, z tyłu widać, że starszy model Cayenne ma już za sobą parę lat. Nowszy Macan wygląda nowocześnie i elegancko, agresywnie wyglądające lampy, po prostu ten samochód ma pazur.


Dostępne do niego są silnik benzynowe o mocach od 340 do 400 KM oraz diesel o mocy 256 KM przy 3,0 l silniku. Auto zostało zaprezentowane w 2013 roku, aprace nad nim trwały od 2010,  został on zaprojektowany z płyty podłogowej Volkswagen Group MLB zastosowanej również w Audi Q5, jednak tylko 1/3 elementów została wykorzystana w Macan'ie bez modyfikacji z Q5-ki, nadwozie Macan'a jest o 70 mm dłuższe, 24 mm szersze i 34 mm niższe w porównaniu z Audi Q5. Układ zawieszenia został zaprojektowany od podstaw, rozstaw kół z przodu i z tyłu jest większy, z przodu znajdują się podwójne wahacze, układ kierowniczy jest wspomagany elektrohydraulicznie, można do niego również wybrać zamiast klasycznego zawieszenia, zawieszenie pneumatyczne.


Macan waży prawie 1,9 tony, z uwagi, że jest to SUV widać jego słabości na zakrętach ze względu na nie małą masę i wyżej położony środek ciężkości. W tym SUV'ie można opcjonalnie dokupić pakiet offroad, który pozwala na podniesienie nadwozia o kilka centymetrów, przez co może on uzyskać aż 23-centymetrowy prześwit. Przy napędzie na 4 koła, bardzo sprawnie działającej elektronice oraz naprawdę sporych kątów natarcia i zejścia można bez problemu wyruszyć w offroad'ową trasę, maksymalny kąt pochylenia nadwozia wynosi aż 45 stopni! jadąc nawet pod mniejszym pochyleniem tym SUV'em można poczuć obawy przed nieuchronnym dachowaniem ale należy w takiej sytuacji pozostać spokojnym, przecież samochód potrafi jechać pod większym stopniem. Takie kąty naprawdę imponują, dzięki nim w końcu możemy wjeżdżać i zjeżdżać ze stromych zboczy.


Można stwierdzić, że jest to najlepiej prowadzący się samochód tego segmentu (SUV klasy premium, segment I) o bardzo wysokiej jakości. Takie samo odczucie wysokiej jakości materiałów odczujemy w kabinie, która została również świetnie wygłuszona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz