czwartek, 17 marca 2016

Fiat Tipo nowy sedan II generacji

Nowy kompaktowy sedan, który swoją drogą został zaprojektowany we Włoszech przez firmę IDEA a jest produkowany w Turcji, należy do niższej klasy średniej czyli do segmentu C i jest on następcą modelu Ritmo, a jego następcami są modele Bravo i Brava. Pierwsza generacja Tipo była produkowana w latach 1988-1995, drugą generacje samochodu zaczęto produkować w 2015 roku i jest on produkowany do dnia dzisiejszego, jego pierwsza generacja świetnie sprzedawała się bardzo dobrze w większości krajów w Ameryce Południowej pobił nawet totalnego lidera tamtejszego rynku VW Golfa, otrzymał on również tytuł Europejskiego auta roku 1989.

II generacja TIPO
Dla Fiata Tipo dostępne są cztery jednostki napędowe do indywidualnego wyboru skrzyni manualnej lub automatycznej, dokładnie dostępne są dwa silniki wysokoprężne Multijet II i dwa motory benzynowe, najsłabsza wersja silnikowa posiada 95 KM a najmocniejsza 120 KM, gdzie przy silniku diesla zużycie oleju napędowego nie przekracza 4 litrów na 100 km, wszystkie jego wersje posiadają napęd na cztery koła. Auto posiada sporo miejsca zarówno dla pasażerów jak i dla kierowcy, bagażnik też jest nie mały, posiada on 500 l pojemności, przednia szyba zapewnia bardzo dobrą widoczność, a jego cena w stosunku do jakości to duży plus. Tipo w wersji sedan dostępny jest w czterech poziomach wyposażenia a są to dokładnie: TIPO, POP, EASY oraz LOUNGE. Przy czym każda następna wersja jest rozwinięciem do poprzedniej dokładnie w takiej samej kolejności jaka jest podana.

II generacja TIPO

Standardowa wersja Tipo posiada w swoim wyposażeniu stabilizacje toru jazdy czyli ESC z dodatkowymi asystentami: hamowania awaryjnego, kontroli trakcji zapobiegający dachowaniu, ułatwiający ruszaniu ze wzniesienia oraz ostatni z asystentów kontroli oscylacji ciągniętej przyczepy. Oczywiste i podstawowe wyposażeni, dokładnie światła do jazdy dziennej (DRL), poduszki powietrzne u pasażera siedzącego z przodu oraz kierowcy, radio z portem USB wraz z 4 głośnikami, manualna klimatyzacja, centralny zamek w kluczyku, elektryczne przednie szyby, bezkorkowy system tankowania Smart Fuel, automatycznie otwierany bagażnik, stalowe felgi 15", oraz kolumna kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach.


Wersja POP jest rozwinięciem standardowej wersji i posiada on dzieloną kanapę 60/40, fotel z regulacją wysokości tylko u kierowcy, lusterka zewnętrzne podgrzewane oraz ustawiane elektrycznie, wewnętrzne klamki chromowane, miękkie tworzywo sztuczne położone na desce rozdzielczej, materiałowe wykończenie boczków drzwi, poduszki powietrzne kurtynowe oraz boczne.

Wersja EASY posiada cały pakiet widoczności w którym znajdują się czujnik zmierzchu, czujnik deszczu oraz lusterko wsteczne chromatyczne z takim pakietem można jechać w "ciemno" prawie wszędzie. Kierownica i gałka zmiany biegów zostały pokryte skórą gdzie dodatkowo z kierownicy można sterować radiem. We wnętrzu znajdziemy już 6 głośników oraz radio Uconnect z 5 calowym dotykowym ekranem i systemem bluetooth.

Najbardziej rozbudowana wersja czyli LOUNGE posiada automatyczną klimatyzację jednostrefową, tempomat, przedni podłokietnik, światła przeciwmgielne wyposażone w funkcję doświetlania zakrętów, felgi z lekkich stopów 16", wstawki w panelu drzwi w czarnym błyszczącym kolorze oraz chromowane listwy pod linią szyb.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz