wtorek, 16 sierpnia 2016

Fala akcji serwisowych trzech marek samochodowych

W ciągu ostatnich kilku dni Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły informacje o następnych akcjach serwisowych. Problem dotyczy marek Honda, Hyundai i Kia.

Na pierwszy ogień Honda, która ostatnio bo w marcu 2016 wzywała do swojej akcji serwisowej gdzie znajdowały się wadliwe poduszki powietrzne. A do serwisu ASO zostało wezwanych prawie 27 400 samochodów z czego głównie były to modele Hondy Civic.

Tak to jest gdy znajduje się jakieś niedokładności wymagające późniejszej ingerencji. Tym razem Honda Motor Europe wezwie do serwisu wszystkie odmiany modelu Civic. Jednak akcja obejmować będzie auta produkowane w Wielkiej Brytanii w okresie 29.02.16 do 31.03.16.


Problem dotyczy niepoprawnej obróbki zaworu ssącego w modulatorze VSA, który może wpływać na nieprawidłowe działanie systemów ABS i CTBA (aktywne hamowanie w ruchu miejskim). Na szczęście jak zapewnia producent nie usterka nie wpływa na hamulec nożny. W Polsce nie będzie to ogromna akcja ponieważ tylko 115 aut trafi do serwisu :)

Usterka Hyundaia dotyczy modelu Tuscon produkowanych w Korei Południowej i Republice Czeskiej. Tutaj nieprawidłowo działa blokada zamka maski silnika, która może doprowadzić do niebezpiecznego otwarcia pokrywy silnikowej. Do usunięcia usterki zostanie wezwanych 5141 egzemplarzy.

Z kolei Kia ma kłopoty z modelem Carnival/Sedona. Usterka wręcz identyczna jak w Hyundaiu, dotycząca zamka maski ale w tym przypadku jest on spowodowany przez rdze, która "może" pojawić się na zamku.

Wszystkie numery VIN trzech marek prowadzących akcje są dostępne na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodatkowo przypominam, że każda z wymienionych akcji serwisowych jest bezpłatna jeśli samochód jest nią objęty!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz