Niedawno bo 28 czerwca tego roku w Berlinie w dawnej fabryce silników elektrycznych zostało zaprezentowane nowe Prosche Panamera II generacji. Druga generacja samochodu Gran Turismo łączy osiągi sportowego samochodu i komfort luksusowej limuzyny brzmi to na prawdę obiecująco bo połączono tutaj dwie sprzeczności.
Produkcja nowszej generacji będzie odbywała się w Lipsku w fabryce, która została zmodernizowana po zainwestowaniu w nią 500 mln euro, przeznaczona jest ona również na produkcje nowych nadwozi. Wróćmy jednak do samego wozu, otrzymał on całkiem nową paletę silnikową, całkiem nowy projekt nadwozia i nowe technologie. Design nadwozia nawiązuje do kultowej "911", zauważyć można, że płaszczyzna dachu opada dynamicznej i zwęża się ku tyłowi. Nadwozie ma w sumie długość 5049 mm czyli zwiększony jest o 34 mm od I generacji, 1937 mm szerokości (6 mm szerszy) i 1423 mm (+ 5 mm) wysokości.
Zastosowano tutaj znaną zorientowaną na przyszłość koncepcję obsługi i wyświetlania informacji znana pod nazwą Porsche Advanced Cockpit. Z tradycyjnych zegarów pozostały zegary analogowe, obrotomierz umieszczony centralnie a po bokach znalazły się dwa 7 calowe ekrany wyświetlające klasyczne zegary, które można przełączyć np. na widok mapy. Była wzmianka o połączeniu komfortu i dynamiki, firmie Porsche udało się uzyskać taki efekt po zastosowaniu nowych elementów takich jak trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne,wraz z elektroniczną kontrolą tłumienia PASM, skrętną tylną oś, elektroniczny system zarządzania podwoziem nazwany 4D Chassis Control. Bagażnik posiada pojemność 495 l do 1304 l. Znalazły się tutaj nowe elementy wyposażenia, panoramiczny odsuwany dach, fotele z masażem, nastrojowe oświetlenie, trójwymiarowe najwyższej klasy nagłośnienie formy Burmester.
Bezpieczeństwo jazdy i wygodę zapewniają liczne nowości na liście systemów wspomagających. Debiutuje tutaj m.in. asystent jazdy nocnej, używający kamery termowizyjnej wykrywającej ludzi oraz duże zwierzęta niewidoczne lub słabo widoczne a informacje otrzymamy na panelu wskaźników.
Wraz z debiutem Panamera II otrzymała nowe podwójnie doładowane silniki, są one mocniejsze i bardziej ekonomiczne nawet do 16% współpracujące z dwusprzęgłową skrzynią PDK II o ośmiu przełożeniach z napędem na cztery koła. Na początek samochód dostępny będzie z trzema wersjami silnikowymi - podstawowa to V6 o pojemności skokowej 2.9 l i mocy 440 KM (4S) osiągająca "setkę" w 4,4 sekundy i prędkością maksymalną 289 km/h. Kolejny już silnik tym razem z turbo wyposażony jest w 4.0 l jednostkę V8 o mocy 550 KM osiągająca prędkość 100 km/h w 3,8 s z max prędkością 305 km/h. Wersja 4 S Diesel również 4.0 litrowa jednostka V8 rozwijająca 442 KM w sprincie do 100 km/h osiąga w 4,5 s i max prędkością 285 km/h.
Pierwsze samochody pojawią się już 5 listopada a ceny w Polsce zaczynają się już od 523 620 PLN z VAT za model Panamera 4S, Panamera Diesel od 543 540 PLN i wersja Turbo od 746 190 PLN.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz