Zacznijmy od początku Mitsubishi ASX jest dostępny jest od 2010 roku a więc już 6 lat a zaprezentowany został na targach North American International Show w Detroit. W Polsce dostępny był od kwietnia 2010 roku czyli miesiąc po oficjalniej premierze. Rozwinięcie skrótu oznacza Active Smart (X)crossover i nawiązuje on do wcześniej zaprezentowanego ASX Concept, który swoją drogą został zaprezentowany w 2001 roku.
Samochód stworzony w coraz to bardziej popularnym segmencie kompaktowych SUV'ów choć swoją mocą nie porywa. Za to oferuje o dziwo napęd tylko na przednie koła, tak tylko na przednie z prostego powodu, za skonfigurowane napędy na 4 koła trzeba dopłacić i to nie mało zależnie od samochodu jest to kwestia około 30 do 40 tysięcy złotych. A więc samochód nie dla miłośników offroadu, lecz jak najbardziej nada się w nie za ciężkim terenie.
We wnętrzu zagospodarowano sporo przestrzeni właściwie wszędzie i dla każdego, zarówno dla kierowcy i pasażera siedzącego obok, reszty znajdującej się na tylnych siedzeniach lecz tutaj problem może stanowić podsufitka i do tego pojemny bagażnik o pojemności 442 litrów w przypadku rozłożonych tylnych siedzeń, gdy siedzenia są złożone bagażnik poszerza się do pojemności 1169 litrów.
W palecie silnikowej znalazły się trzy wersje z czego dwie są jednostkami diesla, pojemnośc jedynego motora benzynowego to 1.6 l o mocy 117 KM z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 154 Nm. Słabsza wersja diesla to pojemność skokowa 1.8 z mocą 150 KM maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm i najmocniejsza dostępna wersja 2.2 DiD również generuje moc 150 KM z maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm. Paleta silnikowa prezentuje się trochę inaczej niż wersja po faceliftingu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz