czwartek, 22 września 2016

Drony na dachu dostawczaka? Mercedes Vision Van Concept

Przeglądam sobie internet i co widzę? .. to... jakoś tak fajnie wyglądającego Mercedesa od pierwszego rzutu oka widać, że dostawczy ale czy ma on właściwie coś lepszego od aktualnie poruszających się samochodów dostawczych? Wgłębiłem się w temat, na początku pomyślałem "wygląda nowocześnie ale pewnie tylko samochód ładnie wyglądający i nic więcej".


To trzeba mu przyznać wygląda super nowocześnie i wyprzedza z pewnością nasze czasy, auto ma na dachu dwa drony, zaawansowany organizer przestrzeni załadunkowej i wiele innych bajerów. Widać, że ma to być samochód na daleką przyszłość, a troszcząc się o to co będzie Mercedes stworzył program adVANce, w którego zainwestował już 500 mln euro. Prace programu są dopracowywane głównie w obszarach technologii, rozwiązań transportowych oraz mobilności.

Nowy Mercedes zasilany jest przede wszystkim energią elektryczną i jest w stanie pokonać od 80 do 270 kilometrów, a baterie ukryte pod podłogą nie zmniejszają przestrzeni załadunkowej. Najbardziej zaskoczony byłem informacją, że model będzie bez deski rozdzielczej, co dalej oznacza, że będzie to samochód w części autonomiczny!

Wspomniałem o dronach ale nie rozwinąłem tematu, czemu są na dachu i czemu on mają służyć? Wewnątrz samochodu działa system inteligentnych regałów, wraz z specjalnymi miejscami na przesyłki. A dzięki dronom kierowca oszczędza czas ponieważ mały statek powietrzny dostarcza przesyłkę do klienta zdalnie.

Pomysł jest na prawdę ciekawy ale jestem pewny, że cena tego modelu nie będzie opłacalna w stosunku do świadczonych usług transportowych. Choć sam chciałby przetestować jak działa paczka dostarczona poprzez drona. Nadal bardziej opłacalne będą tradycyjne wozy dostawcze. A te z kolei mogą naśladować już niewątpliwie technologię swojego następcy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz